Moj glazbeni svijet
Take it easy
ALL TIME SONGS


Tag: Freddie Mercury

Tag: Eva Cassidy

Tag: Jethro Tull

Tag: Louis Armstrong

Tag: Filmska glazba

Tag: The Beatles
TagList
NAPOMENA - NOTE
  • YOU CAN LISTEN TO THE MUSIC BY DOUBLE-CLICKING ONTO THE PICTURES - AKO ŽELITE SLUŠATI GLAZBU, KLIKNITE NA SLIKE
Blog - studeni 2009
ponedjeljak, studeni 30, 2009



"Ground control to major Tom
Ground control to major Tom
Take your protein pills and put your helmet on
(Ten) Ground control (Nine) to major Tom (Eight)
(Seven, six) Commencing countdown (Five), engines on (Four)
(Three, two) Check ignition (One) and may gods (Blastoff) love be with you"



Svoj prvi "zvjezdani" trenutak je razmjerno mladi David Robert Jones doživio tamo negdje početkom šezdesetih. Tras, bum ravno u oko, a sve naravno zbog neke djevojke.

No, to je bilo tek jedno "fizičko" iskustvo. Put prema visinama, glazbenim uzvišenjima trajao je dosta dulje. Ne, nije bilo da se David nije trudio, no trebalo je vremena da sve nekako dodje na svoje mjesto.



Još kao teenager ga je zanimala glazba te je naravno slušao ploče. Oduševljavao se rock'n roll zvjezdama 60.tih, a upoznavao je i jazz. U vremenu kada su dečki iz Liverpoola već bili na veliko poznati on je bio na svojim glazbenim začecima. I ne dovodivši u pitanje neprocijenjivu vrijednost mnogih sastava i pjevača iz tog desetljeća vrijeme će pokazati koliko će on mnoge u mnogo čemu nadmašiti.



Kada je 1964. godine izdao svoj prvu singlicu sa svojim sastavom The King Bees zvučao je nekako kao Beatlesi nešto ranije. Naravno da nije kasnije postao poznat kao David Bowie gotovo nitko na kugli zemaljskoj ne bih znao za to vinilsko zdanje pod naslovom "Liza Jane". I tako je bilo još podosta sastava s kojima se je trudio uznapredovati. A sve to je trajalo od 1962 pa skoro do deset godina kasnije.

Jedna od karakteristika opstanka u raznim "planetarnim" uvjetima je bila njegova prilagodba. Nikada u njegovoj pokazati će vrijeme mnogogodišnjoj karijeri ga se nije moglo svrstati uz točno određeni glazbeni žanr. Nararavo pri tome ne mislim na osnovne pop i rock odrednice već na mnoge one facete, pa i temeljnije pravce.



Dok je u šezdesetim godinama svirao blues, je pri prelasku u sljedeće desetljeće već bio kod popa. Pojednostavljeno naravno.

Mnogo se je izdogađalo tih šezdesetih godina. Sastavi kao The Beatles, The Rolling Stones i mnogi drugi. Društveni pokreti, hipi-kultura i flower power, anti-ratna glazba, teški rock i mnogo toga drugoga je početkom sedamdesetih došlo kao u nekakav glib. Ne glazba nije prestajala, no putevi su postajali drugačiji. No jedan od utemeljitelja svih tih promjena je bio upravo - on.



David Bowie koji je kroz šezdesete "pratio" razne glazbene pravce zapravo možda sam i nesvjesan toga je bio oslonac drugima u vlastitom razvitku, što će najbolje pokazati sedamdesete. On je vodio svoje revolucije, no one su bile glazbene naravi, a očito ga je fascinirao i čovjekov let na u svemir kada je komponirao svoj "Space Oddity".

Sa glazbom je bio međutim ispred svog vremena, premda ljudi već bili zakoračili i na mjesec. Prije nego će razbuktati ne samo svoju maštu sa majorom Tomom uzbuditi će svijet psihodelično-hardrockerski svojom pjesmom "The Man Who Sold the World". A prije svojeg konačnog komercijalnog probitka će komponirati još jedan album u svojim mnogobrojnim mjenama.



Biti će to "Hunky Dory", album koji će tek kasnije, jer je i s time bio ispred svog vremana, dobiti zasluženo priznanje. Albumom sa elementima folka, art-rocka, budućeg punka će "prodefilirati" Andy Warhol, Bob Dylan, na neki način i Neil Young, razmišljanja koja će se konačno iskristalizirati onim što je došlo 1972.

Na početku sam spomenuo Majora Toma. E to je bila tek najava pojave androida imena Ziggy Stardust, utjelovljenje novog David Bowie i "Spiders From Mars" kako se je zvao njegov sastav. Bila je to na početku 70.tih prava glazbeno-scenska senzacija. David Bowie je ponajprije trebao dobro "uzdrmati" glazbenu publiku. Naravno to je u ono doba odlično funkcioniralo kada preko svih mogućih glasila razglasite da ste GAY, usto se počnete oblačiti da se nezna jel ste žensko ili muško, obojate kosu i lice u za ono doba šokantno-ekscentrične boje.



To je bila vanjština, no ona je bila tek vizuelna manifestacija glazbenog događaja. Trebalo je biti u to vrijeme živi svjedok njegovih koncerata koji su bili jedan kolaž mnogo čega i prije svega način da se konceptualni album "The Rise and Fall Of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars" na najbolji način prenese na pozornicu.

A to je David Bowie-u savršeno uspjelo. Preko središnjeg izmišljenog lika Ziggy Stardusta (a publika ga je na neki način poistovjetila sa samim Davidom) napravljen je savršen scenski nastup koji je na neki način sažeo glazbena iskustva možda i cijelog jednog desetljeća. Ne samo da je tu bilo psihodelije, rocka, pantomime, kabarea, neobičnih instrumentalnih rifova, puhačkih aranžmana. Tu je bila i priča koja je publiku doslovce prikovala. A Bowie je najkasnije sa ovim albumom i scenskim nastupima definitivno postavio sasvim nova mjerila savremene glazbene produkcije.



Zaboravih napisati, a uzrok očito leži u kozmičkim glazbenim potresima koje je David izazvao. Bilo je to vrijeme kada mu je glazba ušla u fazu glam-rock produkcije. No jedino on je sa tim od novinara prozvanim pravcom uspio doprijeti i preko bare. Naravno sve je to rock'n roll bi netko rekao, no trebalo je baš takav i osmisliti.

No u svojoj glazbenoj genijalnosti svojem Ziggy-u nije podario predug život. Što je već nagovijestio skladbom "Rock'n roll Suicide" njegovog glavnog junaka kojeg je "pokopao" na pozornici 1973 zajedno sa pratećim sastavom.



Njegov sljedeći "svemirski" station je bi soul i ritam & blues. No da se ne zaboravi napomenuti da je nekako u to vrijeme bio producent sastava Velvet Underground (mlađima će biti poznatiji njihov član Lou Reed) i Mot the Hoople.

Sredinom sedamdesetih kreće u svoje "osvajanje" Amerike svojim pristupom philadelphia soulu. Nije teško zamisliti kako je u SAD-u odjeknula skladba "Young Americans".



Tu još objavljuje svoj avant-gard rock skladbu "Station to Station" da bi se tek usput preko Londona preselio u - opkoljneni grad, zidovima zagrađeni zapadni Berlin.

Tu će zajedno sa Brian Enom se priključiti u velikoj mjeri njemačkoj elektronskoj glazbi. U tkzv. berlinskoj fazi će nastati tri ključna albuma - "Low", "Heroes" i "Lodger". Jedno glazbeno posve drugačije iskustvo, čemu je pridonio i boravak u tom dijelu Europe. Glazba sada ćesto zvući i mraćno. Instrumental "Warszawa" dobro očarava to vrijeme Poljske i ostalih mjesta u okovima.



Več pri zadnjem albumu trilogije se nagovještuje novo, što možda najbolje dočarava "Scary Monsters" ostvaranje kojim zaključuje sedamdesete. Album karakterizira svježina, radost povratak rock'n rollu. "Ashes to Ashes" je ujedno najveći hit koji će međutim tek koju godinu kasnije biti nadmašen.

No prije toga će David zadno sa legendarnim Queen nasnimiti pjesmu "Under Pressure" isto kao što će veliki kino hit "Ljudi mačke" (original iz 1944. je puno bolji, no ovaj post je o glazbi) obilježiti Bowiew glas. No ne samo to, on će za poznati film "Christiane F." napisati soundtrack.



Kada godine 1983. objavljuje album "Let's Dance" bilo je posve jasno da je ušao u pop mainstream. No nećemo mu to zamjeriti. Jer i pop glazba je zaslužila genijalno dobre predstavnike. Pa plešite i uživajte ili si zamislite neku "China Girl" u vašoj interpretaciji. Zašto se je Bowie odlučio za ono što bi zlobnici rekli "podilaženje masama"? Vjerujem da je naprosto htio napraviti nešto novog. No vjerujem da je tim pjesmama potakao i podosta ljudi da poslušaju i neke njegove manje poznate skladbe.



Neki bi zaključili da je vrhunac njegove karijere bio upravo u vremenu objave ovih pjesama. S time se ne bih baš složio, jer on je postao nešto kao trajna umjetnička vrijednost.

Što je dokazao na kasnijim nastupima gdje je njegova glazba zvučala zrelije i još bolje.

Možda da još napomenem da je 1989. godine osnovao sastav "Tin Machine" koji je prašio pravi hard rock.  David Bowie je bio mnogima ponovna stvaralačka inspiracija.



Kroz devedesete i u ovom tisućljeću ostao je sebi vjeran. Isuviše je toga glazbom zadužio da bismo mogli reći da je njegovo vrijeme prošlo.

Nipošto. Tek je 1997. obilježio pedesetgodišnicu života, a vjerujem prije nego ode prema nekoj svojoj zvijezdi da će na ovom planetu još štošta podariti.

Naravno i on je primljen u kuću slavnih rock'n rolla, po mojem skromnom mišljenju dosta kasno.

Ovaj naš šašavi svijet je zadužio, pa čak da mu je Ziggy bio, što nije, jedino ostvarenje.



Glazbeni zapisi slijedom:

1. "Space Oddity" - album "Man of Words/Man of Music" (1969.g.)
2. "The Man Who Sold the World" - istoimeni album (1970/71) - koncertna snimka
3. "Changes" - album "Hunky Dory" (1971.g)
3. "Life on Mars?" - album "Hunky Dory (1971.g.)
4. "Oh! You Pretty Things" - album "Hunky Dory" (1971.g.)
5. "Ziggy Sturdust" - album " album "Ziggy Stardust" (1972.g)
(The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars)
6. "Rock'n Roll Suicide" -  album "Ziggy Stardust" (1972.g.)
7. "Alladin Sane" - istoimeni album (1973.g)
8. "Young Americans" - istoimeni album (1975.g)
9. "Sound of Vision" - album "Low" (1977.g)
10. "Heroes" - istoimeni album (1977.g) te soundtrack "Christiane F.." (1982.g.)
11. "Ashes to Ashes" - album "Scary Monsters" (1980.g.)
12. "China Girl" - album "Let's Dance" (1983.g.)
13. "The Myth" - theme from Cat People - Giorgio Moroder feat. David Bowie (1982.g.)
14. "Heaven's in Here" -  album Tin Machine (1989.g.) istoimenog sastava
15. "Thursday's Child" - album "Hours.." (1999.g.)

Note:

Copyrighted material on this website is used in accordance with 'Fair Use', for the purpose of study, review or critical analysis, and will be removed at the request of the copyright owner(s).

take-it-easy @ 23:03 |Komentiraj | Komentari: 11 | Prikaži komentare
nedjelja, studeni 22, 2009



Često se pitamo zašto se Lijepa Naša optužuje za strašne stvari. I nerijetko se ćudimo zašto se netka druga koja nije Lijepa Naša s "blagošću" gleda, kao da nije bilo nekih groznih mjesta, groznih dijela.
Toćno.

No i oni i mi, svi mi ljudi trebamo da shvatimo da je svatko zlodijelo uvijek ovisno o nama, pojedincu, bez obzira na svu ideološku i materijalnu logistiku.

Tko nije bio častan, bez obzira na kojoj strani bio, premda ja ne volim ljude tako smještati, odgovara isključivo za svoju savjest, što je osobno pridonio, učinio da bude ovaj svijet bolji ili lošiji. Rijetki su oni toliko "jakog" probavnog sustava da mogu preći preko činjenice vlastitih nedjela.

Isto kao što istinski dobri ljudi ma otkud dolazili, gdje stanovali, kakve vjeroispovjesti bili, uvijek će žaliti ne zato što je nestala jedna državna tvorevina već zbog žalosne činjenice da su pokidane mnoge prirodne niti koje tek treba ponovno - sašiti.



I ne upadajmo u zamku da je to moralo tako biti. Đole (o kome sam jednom napisao post na mojoj privatnoj web stranici-blogu) je jednom rekao nešto univerzalnog:

"Krivi smo mi koji smo ćutali".

To se odnosi i na vremena sadašnja u kojima "šutke" prihvaćamo neprihvatljivo, ne shvaćajući da nikakvi facebook, myspace, portali, novinarski članci protiv savremenih zlotvora u Lijepoj Našoj neće pomoći.

Za takvo što potrebna su djela.

Tko je shvatio, shvatio je.



take-it-easy @ 23:35 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
nedjelja, studeni 15, 2009



(Zarada od prodaje tamiflua u miljardama švicarskih franaka)

Kada je farmaceutski div Roche 1997. godine otkupio licencu za proizvodnju oseltamivira nije (možda) ni slutio da će ovim lijekom protiv gripe postati ne samo planetarno poznat već zarađivati iznose od kojih običnog smrtnika boli glava. 

A nije za korporaciju ili kako da ih već nazovem ni počelo baš tako bajno. Uloženih milijardu dolara za istraživanja valjalo je na neki način i vratiti, premda, iskreno razmišljajući što je to miljarda za jedan „Roche“?

Vremena su bila takva da je taj njihov oseltamivir ili kako su ga su nazvali - tamiflu bio lijek što bismo rekli „niškoristi“. A u skladu s time i informacija da je isti tek na jedvite jade (testiran na minimalnom uzorku ljudi) uopće dobio dozvolu za distribuciju.




I tako dok je Roche možda razmišljao i o povlačenju oseltamivira s tržišta nešto je došlo kao dar sa neba. Zapravo bilo je riječ o pticama koje su padale kao pokošene (da l' slučajno?) od N5N1. Tada se i službeno „rodila“ ptičja gripa.

Panika je zavladala svijetom. No tu je bio Roche i nitko nije ni najmanje posumnjao da je jedino spasonosno i pouzdano sredstvo protiv te opake bolesti – tamiflu. Svijet je ponovno bio spašen, a vlade sa svih kontinenata su naručivale miljarde dolara teške količine tog čudesnog lijeka.

No kako je svako spasenje i čudo nešto vremenski ograničenog vijeka tako je ponovno pao u zaborav taj – tamiflu. Ukinuti ga ili ne, pitanje je bilo, ili možda i ne?

Svijetu je bila potrebna nova prijetnja. Nakon što se je invazivno ustvrdilo da u Iraku nema biološkog oružja „ni za lijek“ i da je mala vjerojatnost od „zaraze“ od nekih „marsovaca“, valjalo se je pouzdati u domaće izvore. Valjalo je tek pomno odabrati mjesto za „domaće“ svinje(arije).

I tako bi. Odjednom su počeli elektronski mediji svijeta i šire javljati o novoj prijetnji po život i opstanak zemaljske ljudske vrste. „Rodila“ se 2008 – svinjska gripa. I tko zna što bi se dogodilo čovječanstvu da Roche za njih nije već unaprijed proizveo – tamiflu.



(Obračanje Ewe Kopacz, podnaslovi su na engleskom jeziku )

A onako usput, vezano uz taj „čudesni“ tamiflu:

- Prva država gdje se taj lijek počeo masovno koristiti bila je Japan. Iz te zemlje su 2005. poslana Rocheu dramatična priopčenja. Naime dio mladih kojima je dat Tamiflu na korištenje su počeli patiti od halicunacija, dezorijentacije, promjena ličnosti, u najgorim slučajevima je dolazilo i do suicida.

- Da da bi se proizvođač ogradio od bilo kakve odgovornosti je „upozorio“ da nisu isključene nuspojave kod određenih dobnih skupina: proljev, upala srednjeg uha, astma, upala pluća, bronhitis, razne druge upale i sl.


- Za američku farmaceutsku industriju „posao“ je još 2006. godine odradio njihov FDA (U.S. Food and Drug Administration), ovdje je tek dio priopčenja: „There have been postmarketing reports (mostly from Japan) of self-injury and delirium with the use of Tamiflu in patients with influenza. People with the flu, particularly children, may be at an increased risk of self-injury and confusion shortly after taking Tamiflu and should be closely monitored for signs of unusual behavior.“

- Možda se čudite „panici“ nastaloj u Ukraini. No tamo je svinjska gripa „tek“ za 0,03% pogođenih bila ujedno i fatalna. Nije li tamo „panika“ oko gripe tek paravan za prikivanje nekih drugih nevolja?


- I na kraju slučajno(?) ili ne WHO svjetska zdravstvena mafija, pardon organizacija je tek nedavno promijenila svoju ljestvicu upozorenja za pandemije. Naime šesti, najviši stupanj, koji je proglašen, bio je do sada moguć samo u dva slučaja: Kada je broj teško oboljelih (u postotku) u svjetskim razmjerima velik i kada je isto tako smrtnost kod oboljelih (u postotku) velika.

I na kraju pitanje ima li svjetla „u tunelu“ svjetske gramzivosti WHO i farmaceutskih vladara svijeta?

Možda ako bude više hrabrih kao što je to poljska ministrica zdravstva gdja Ewa Kopacz, koja smatra cjepljenje protiv svinjske gripe prevarom te traži od farmaceutske industrije preuzimanje odgovornosti za nuspojave i štete prouzročene korištenjem Tamiflu.

Davor Topić

take-it-easy @ 23:10 |Komentiraj | Komentari: 6 | Prikaži komentare
subota, studeni 14, 2009

take-it-easy @ 03:15 |Komentiraj | Komentari: 4 | Prikaži komentare
TagCloud
Take It Easy banner
  • take_it_easy
Take i turizam

Brojač posjeta
1555695
Idemo u...
Index.hr
Nema zapisa.